2013. szeptember 11., szerda

Az utókornak a pizzatésztám

Tegnap este kitaláltuk, hogy rendeljünk pizzát, de aztán rájöttem, hogy míg kiválasztjuk, hogy milyen pizza, honnan, mennyi, és még kiszállítják, én megjárom a boltot, begyúrom a tésztát, elkészítem a szószt, előkészítem a feltétet, és még olcsóbban is kijövök, mint két pizzával. Úgyhogy elkezdtem keresgetni, de mivel nálunk ilyen 00-liszt, és különböző speciális fajtái nem dívnak, így leegyszerűsített tésztát készítettem, és nagyon jól jártam. A paradicsomszósznál sem hallgattam a megírt receptekre, az is saját.
De lássuk tételesen, délután pedig kép is lesz a bejegyzéshez.

 Pizzatészta
  • 1/2 kg liszt (persze ez a liszttől is függ, én itt kezdtem, és közben még adtam hozzá 2-4 dkg-ot)
  • 1 csapott ek cukor
  • 1 csapott ek só
  • 2 tk oregano (ha nagyon idegenkedsz tőle, vagy zöldfűszer allergiád van nem fontos, de nagyon sokat dob az ízén)
  • 1 csomag élesztő ( 5 dkg)
  • 3 dl langyos víz
  • 1 dl olaj (én fele-fele arányban olívaolajat, és sima olajat használtam)

Először is  a langyos vízben elkeverjük a cukrot, majd belemorzsoljuk az élesztőt, hagyjuk felfutni. (ha sietünk, egy csipet liszt a tetején sietteti ezt a folyamatot) Én még mint kezdő egy nagy keverőtálba beleöntöttem a maradék száraz összetevőket, elkavartam egy kanállal, közepébe kis mélyedés, abba a cukros-élesztős-víz, az olajat gyúrás közben adagoljuk, mert lehet, hogy a liszt nem veszi fel. (Én így jártam, azért kellett pár dekával több liszt hozzá) Ez nem a szokásos kelt tészta állagú, nem fog szépen elvállni a kezedtől mikor dagasztod. Én ezt is érzésre csináltam, mikor már nagyon elfáradtam, és már szándékkot mutatott az elválásra, akkor békénhagytam, beliszteztem, és elraktam egy meleg száraz helyre pihenni, és kelni. Mikor megkelt ( kb. 45-60 perc) akkor koszolást elkerülendőn rögtön a tepsibe raktam, a tepsit előtte olivaolajjal kikentem, és így nyomkodtam-húzkodtam, hogy az egész tepsit kitöltse.

Paradicsom szósz
  • 1 üveg (3-4dl) paradicsomsűrítmény (érdemes inkább a kicsit drágábbat, jó sűrűt választani / de persze ha házilag készíted ezt is (majd ehhez is írok már receptet), akkor a legjobb, nekem nem volt elég paradicsom ehhez otthon)
  • 1 közepes paradicsom apróra vágva
  • 1/2 közepes fej hagyma apróra vágva
  • 1/2 paprika apróra vágva
  • 2-3 cikk fokhagyma
  • Fűszerek érzéssel: só, citrombors (!!!), oregano, bazsalikom, cukor (savasság-savanyúság ellen)
  • 2-3 dl víz
 Az összes hozzávalót egy megfelelő méretű lábasba beledobjuk, kis vízzel felöntjük, amit folyton pótolunk, amíg egy kicsit összefőnek-puhulnak az összetevők. Vigyázz, fedő kell rá mert piszok módon köpköd. Ha olyan sűrű mint a bolti ketchup, akkor el lehet zárni, és hűlni hagyni mielőtt megkenjük a pizzatésztát.

Feltét
 Amit csak a hűtőben megtalálsz, boltban megveszel hozzá. Én tegnap felesbe raktam rá, felét paprikás szalámival, csemgepaprikával, kukoricával és sajttal szórtam (ebben a sorrendben), a másik fele, paprikás-pulykamellsonka cafatokat kapott, paradicsomot, kukoricát sajtot. Erre az adagra kb 12-15 dkg sajt ráment. Felvágottból pedig 7-8 dkg elég volt, persze van aki sűrűbben szereti.

Tehát tészta,gyúr, dagaszt, keleszt, közben paradicsomszósz megfőz, feltét előkészít. Összeállít, a végén még megszórtam egy kis bazsalikom oregano keverékkel pluszban, nehogy azt érezze, hogy sajnálom.
A macska nem igazán értette, hogy a sonka és a kukorica miért arra a gusztustalanságra vándorol, miért nem az ő táljába

Sütés előtt 10 perccel legnagyobb fokozatra kapcsoltam a sütőt, és így is hagyom melegedni, sőt a pizzát is ezen a fokozaton sütöttem, max15 percig, a 10. perc környékén visszavettem 2-3 percre, majd újra maxon a végén. Tényleg nem kell tovább sütni, mert kiszárad, vagy megég. Én sem hittem, de tényleg így jó.

Jóétvágyat hozzá, én ma is ezt sütöm!

U.i.: Hidegen is isteni, és újramelegítve is, és mindenhogy.

"Mind az enyém?"

Nincsenek megjegyzések: